12 de gener 2012

-BH California STAR 3 "Rat Look"


Ja puc presentar el muntatge final del projecte Rat Look que portava entre mans: una BH  California STAR 3 que fa temps havia arreplegat en una fira de  trastos.
Els últims passos han estat ràpids, a la manera més Rat Style (sense netejar res ni preocupar-se massa de l’aspecte deplorable de la bici).
Va ser recollir el quadre, forquilla i basculant que feia setmanes que havia decapat i deixat estar, muntar un eix de pedalier de “quadradillo”, amb les boles i rodaments bruts de la grassa vella i tot. Així també el joc de direcció. Tot seguit vaig ajustar-hi la suspensió central, substituint el braç de suspensió d’origen per un de modern de BTT, de marca PRO-SHOCK, amb diversos reguladors de la tensió. No va ser fàcil adaptar forats i amplades. Aquest nou braç de suspensió és uns 5 cms més curt, i per això la geometria de la bici ha cambiat: la forquilla i el tub de direcció, així com el tub del seient, s'inclinen cap enrere, mentre que el pedalier baixa, perdent altura. Tant el manillarg com el seient estan lleugerament avançats, per reajustar una mica la posició damunt la bici.


Vaig posar unes bieles Shimano XT de 165mm, amb un plat ovalat de 36 dents, que juntament amb el pinyó de 20 dents i les rodes de 20 polzades li donen un desarrollo prou curt, bo per assimilar lleugeres pujades sense deixar-hi els ronyons. 
La resta són tot peces que tenia a punt, sense netejar res. Les rodes són de plàstic, de marca BERNARDI MOZZI MOTOR, “Made in Italy”, molt guapes i poc vistes. Ja les havia fet servir en un anterior projecte Rat, una  BH METEOR que actualment  estic  renovant.

Per neumàtics he posat uns VREDESTEIN CROSS BMX VR7, una mica gastats, de 2.125 polzades d’ample. Són els neumàtics que calçaven moltes BH California de sèrie a mitjans i finals dels 80’s, com aquesta STAR 3, que deu ser de finals d’aquella  dècada famosa. També existia l’STAR 2, igualment amb suspensió central, llançades ambdues per BH per aprofitar el filón comercial de la moda suspensionera d’aquell periode pre-Mountain Bike.
Una bicicleta ben diferent havia estat  la BH California STAR, nascuda a finals del 1982, una màquina de pur BMX, de les millors eines de competició fetes per aquí, obviament sense suspensió, amb molts components d’alumini i el quadre de base igual al de la seva predecessora, la mítica BH Meteor.

Aquí les fotos i els detalls:

















La peça negra de plàstic és un suport de manxa. Un anterior propietari havia instalat un portabidó i vaig aprofitar el parell de forats barroers per posar-hi una petita manxa.

En quant a l’òxid, ha començat a sortir però encara molt tímidament. En els propers mesos,  quan agafi colors ocres, s’haurà d’anar “cuidant” amb un drap i oli, o gasoil, de manera que l’òxid quedi inofensiu i latent.

En quant a si funciona o no aquesta suspensió, ja puc dir que és molt millor, perquè és molt més forta i la bici no gronxa tant al pedalar, sobretot en les pujades.  La bici és perfectament governable i estable, l’únic però és que cal posar atenció al sortir de les curves i començar a pedalar perquè el pedals estan a menys altura i és fàcil que toquin el terra amb la bici inclinada.
Les suspensions de BTT actuals són de 165 mm entre forats, crec que serien massa curtes per fer una modificació així, ja que aquesta PRO-SHOCK fa uns 220 mm, i la original de BH uns 270 mm. 

Bé, bé... això és tot el RAT STYLE per ara. Aquest estil provinent del món del tunning de cotxes és bastant novell en bicis, segurament a molts no us agrada això de l’òxid i el “deteriorament estètic de la matèria” jajaja... però a mi si que m’agrada bastant, i ja estic endinsat en un altre projecte d’aquests  “rovellats”,  si tot va bé en pocs dies el podré mostrar.
Salut!



febrer 2012 
 Per ebay vaig comprar un plat blau de BMX, Sakae, i el venedor em va sorpendre amb un regal extra, un altre plat vermell, també Sakae, de BMX, NOS i compatible amb 110bcd. El plat perfecte per aquesta màquina. També li he canviat els punys ja que els punys BH aquests hexagonals maseguen una mica les mans si no s'utilitzen guants.
La suspensió és un canya! el regulador inferior (blau) gradua la duresa, i el petit regulador color rosa gradua la velocitat de retorn. 
Per altra part la poca distància dels pedals al terra en realitat no ha suposat cap inconvenient per ara.
També he canviat la manxa, i no hi queda pas bé allà muntada, però això és Rat Look, per incomodar els cànons estètics conservadors! jajaja.

 

1 comentari:

  1. MOLT GUAPA!!!

    Les llantes són una passada i el "look" general t'ha quedat molt xulo.

    Ja tinc ganes de veure aquest nou (groc:)projecte "rovellat"... jejeje

    ResponElimina