28 de març 2012

Connected


Reconectat a la www !
Això vol dir posar segona, ja era hora !
El lloc on he anar a parar és la colònia tèxtil de Borgonyà, al tocar el riu Ter, i a 2 kms de Torelló.
Aniré explicant coses del lloc en  futurs posts.
Per ara  reengego el ritme d'actualització del blog. Aquestes darreres setmanes han passat molt depressa i no he pogut fer-ho com em pensava, entre l'aclimatació al nou hàbitat, la preparació d'un hort nou i les múltiples reparacions casolanes que calien gairebé no he tocat velles bicis.
Però si que he voltat explorant les rodalies, amb bici i  a peu.

Aquí un mapa, hi ha la zona dibuixada, i al gràfic de baix es pot veure tota la ruta pel curs del riu Ter, des del seu naixement a Ull de Ter  fins a la seva desembocadura a  l'Estartit,  a peu o amb bicicleta.

Així que si tot va bé posaré tercera de seguida, però no demà, que demà és dia de Vaga general i és prou bo que el "creixement de les potències" s'encarcari una mica. Estem tant convençuts que la maquinària no pot parar que el simple fet de no treballar un dia ens pot fer sentir culpables, però no és pas així.

Convé palplantar-se plegats de mans davant del  joc falsejat del "pedra-paper-tisores", ja que els que remenen les cireres fan trampes i sempre tiren després, no pas al mateix moment com hauria de ser. Quan veuen que tirem paper, ells treuen les tisores. Quan veuen que tirem pedra, ells treuen el paper. Quan veuen que tirem tisores, ells treuen les pedres. Així sempre guanyen i això no fa cap gràcia. Anar jugant és de rucs. Només queda palplanta-se, declarar-se en vaga, no jugar al seu joc trampós i denigrant.
Fer vaga no és només no anar a la feina, fer vaga és no fotre brot al seu hivernacle maquiavèlic,  és no participar en l'engranatge sonat al que ens tenen sotmesos.
No anar a treballar està bé com a protesta, però un dia és molt poc...
En canvi, hi ha una altra cosa que potser significaria millor unes mans plegades tossudament: no consumir.



Hi ha ovelles que no es volen deixar esquilar
hi ha xais més enllà del filat
i cabres a les cingleres, passant de tot

El llop!!!
contes... no queden llops, 
bé si... el pastor, el carnisser, el senyor...
llops golafres de mena.



10 comentaris:

  1. El bloc está molt bé, però les teves consideracions "polítiques" crec que "no toquen" aqui. Jo sóc autònom i em guanyo la vida venent BICICLETES, o sigui, que la gent CONSUMEIXI bicicletes. Avui, dia de vaga, he venut 4 bicicletes.
    Potser tu pots viure sense consumir (impossible), però hi ha molt gent que vivim del consum dels demés. Només fent aquest blog estás consumint ordinadors, llum, càmeres de fotos, molts materials i coses per restaurar les bicis, connexions a Internet, etc..
    Segueix fent un bloc de bicis i deixa´t d´opinions absurdes.

    Enric Gibert

    ResponElimina
  2. Hola Enric,

    SI que puc “NO-consumir” en 1 dia de vaga general, penso que si l’aixeta no raja gens, els mandamás potser s’ho repensarien més seriosament. No tinc la sort de vendre 4 bicicletes en un dia com tu (ni en un mes), enhorabona, segur que t’ho curres molt i ets un bon professional. Però tens sort de tractar amb bicicletes, altres sectors del comerç están molt pitjor, i també s’ho curren molt i són bons professionals. I en general no és pas que la gent sigui anticonsumista, moltíssimes persones voldrien consumir més del què poden, jo també, i moltíssimes desitjarien poder cobrir les necessitats bàsiques i arribar a final de mes sense patir per ells o per els seus, jo també. Per sort no hem nascut en un lloc on la gent es mori de gana com si que passa a d’altres zones del món, però el futur està per venir i si mires més enllà del “vendre bicicletes” veuràs que les coses no són prometedores per la majoria de persones. Així que la Vaga no era perquè vingués de gust, o per tocar els nassos a ningú ni per diversió política.

    T’agraeixo la teva sinceritat en considerar les meves opinions sobre la Vaga com a absurdes.

    El què no em sembla bé per part teva és dir-me el què he de fer ni el com ho he de fer.

    Però el teu comentari m’ha fet reflexionar. Sóc impulsiu i a vegades em fico on no em demanen, sovint escric coses que després penso que potser no hauria d’haver escrit, i quedar-me la meva opinió com a personal, però això seria no expressar-se lliurement, i en el meu blog puc parlar del què vulgui, quan vulgui, només faltaria! censura externa! ja ja ja ! Si la cago és el meu problema, si algú no vol llegir més és la seva lliure decisió. Parlar clar estalvia falses amistats.

    Com et dic sóc impulsiu i també prenc decisions impulsives, sóc parit així, amb tots els inconvenients que això comporta, però procuro fer cas a la intuició.
    Així que simplement per no seguir el teu imperatiu “segueix fent un blog de bicis i deixa’t d’opinions absurdes” el blog s’acaba, per una llaarga temporada. Que continui un altre voluntari desenterrant a pic i pala el món de la bicicleta del segle passat, a les bicicletes no els cal aquest blog, les bicicletes velles ja no es llencen com passava tres anys enrera, es restauren i es gaudeixen de nou, i si bicinova2 ha servit de gra de sorra ja n’estic més que content.

    Abans d’abril hauré posat tercera, quarta, quinta i gas a baix: motor trencat, o pinyu, o dipòsit buit.

    Inesperadament ha arribat el moment d’organitzar el temps d’una altra manera. S’ha acabat la gasolina, és hora de pedalar en pau, de simplificar, bicicleta. Deixo el pic i la pala. Tant temps… ja em fotia una mica de mal l’esquena.

    Però tot el camí ha valgut molt la pena, com la gent que hi he trobat, una cosa no treu l’altra.

    ininbita

    ResponElimina
    Respostes
    1. David, no ho has pogut explicar millor.

      Enric, el teu comentari d'"opinions absudes" el trobo desafortunat.

      Com ininbita diu, és el seu blog... Un excel'lent blog amb excel'lents articles, continguts, fotos, classes magistrals de restauració i conservació de bicicletes..., i amb les seves opinions i "consideracions" personals, que podem compartir o no peró és el que ell sent i així ho explica, i qui el coneix sap que són sense cap intenció negativa.

      Enric, et convido a fer un blog de QUALITAT com és BICINOVA i BICINOVA2 (i espero que aviat BICINOVA3) :) :) :) i si és així el seguiré amb ADMIRACIÓ i RESPECTE.

      Per cert, ahir dia de vaga vaig consumir en una botiga de bicicletes, vaig comprar material per restaurar una de les meves bicis :)

      Salut!!!

      Xavi

      Elimina
  3. Totalment d'acord David! amb el que penses i el teu dret a dir el que vulguis...
    El que no m'agrada es que deixis el blog!!!
    Em de parlar ;o)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Jordi, tranquil, el blog no desapareix, s'atura, l'acció es transforma.
      Tot va bé, i si, hem de parlar. Ara a l'Abril parlem, he d'aprofitar el poc que queda de març.
      Salut company

      Elimina
  4. Ohh¡ que pena...cada lunes me metia en tu blog con la esperanza de verte "en accion" con alguna de tus bicis.
    Gracias de todas formas por haber mostrado tus procesos de restauracion y por todos los datos tecnicos que nos has ofrecido en este espacio.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias a ti Debese, mis quehaceres sobre restauración de bicis seguiran visitables de varias formas. Aunque el blog se detenga sigo "en acción".

      Elimina
  5. Si penses que per una opinió en contra ja has de llençar tota la feina per la borda, no ho acabo d´entendre. Que no creus en el que fas, fins i tot amb opinions adverses?. Els 10 anys que vaig dedicar a crear i desemvolupar www.biketrial-spain.com em vaig sentir dir de tot i molt. Però jo a la meva, creient en el que feia.
    Jo també fa moltíssims anys que estic a pic i pala amb el trial i no m´en empenedeixo gens.
    D´aqui pocs mesos sabreu d´una cosa nova sobre trial clàssic que trencarà amb tot el que hi ha fins ara. Fa mes d´un any i mig que hi treballo i serà algo molt bèstia.

    Evidentment pots fer amb el teu blog el que vulguis, però la experiència em diu que barrejar les coses acaba malament.
    No volia ofendre´t de cap manera, però segueix el blog, home! que´es molt interessant!!!

    Salut!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia,
      no espero que m'entenguis, pensem diferent.

      No llenço pas res per la borda, només deixo el pic i la pala, tota la feina feta es queda al vaixell, igual que des del primer dia, es podrà visitar lliurement, i si un dia s'enfonsa definitivament serà per causes alienes a mi, jo no ho vull pas que s'enfonsi.

      El blog s'acaba, ja està decidit, i per una llaarga temporada. D'aquí a un temps potser cambio d'opinió, o pujo entrades a ritme ralentí, qui sap.

      Però el camí no acaba pas, m'agafo una barqueta a rems i xino xano, que també és navegar.
      Interessant... el blog? segons per qui i segons perque sempre hi ha coses que interessen.

      Una última cosa: si m'he sentit ofès o si tiro per un camí equivocat és el meu problema, i per tant alguna mena de lliçó per mi, que ningú es preocupi per això. Cadascú te prou feina a casa seva.
      Salut

      Elimina
    2. Bé, ja veig que no saps acceptar les crítiques.
      Les crítiques ajuden a millorar, en tots els aspectes de la vida
      Que tinguis sort.

      Elimina