27 de març 2013

- BH Meteor "bmx mix" final version




Un breu post de la BH Meteor blava que ja va sortir al blog fa temps (gener 2012), però que després vaig modificar i que finalment he tornat a redefinir, i que ara vull vendre.

Quan customitzem una bici, i deixa de ser "de sèrie" (tal com la va crear el fabricant), el substituir peces i actualitzar-la pot no acabar mai. Sempre hi ha noves possibilitats transformatives segons les peces i idees noves que un tingui entremans. Aleshores hi ha un rebombori d'eines i peces al taller fins que la bici torna a ser "definitiva", a estar "per fi acabada", i descansa en pau amb el nou look de torn... qui sap fins quan!
 :-)
Els canvis en aquesta "bmx mix" van començar perquè l'any passat vaig aconseguir unes rodes de pals blanques, de plàstic, molt velles i que va costar bastant de netejar i ajustar, però les mag wheels sempre queden fantàstiques en les BMX. També vaig aconseguir un joc de frens Weinmann, dels classics anoditzats en blau, els cotitzats 890 que equipaven les BH California més bones, com l'STAR,  la X3...

Aquests frens blaus hi  funcionaven la mar de bé, però com que tinc una BH California X3 que tard o d'hora restauraré, i a on aniran els Weinmann, he optat per actualitzar el tema brakes d'aquesta Meteor amb els originals Olimpic Balon, els clàssics més old school del panorama made in Spain de començament dels 80's, de conjunt amb unes manetes Olimpic 68  restaurades amb paciència (les crostes de pintura vella van costar de fer fora).

També vaig substituir els Michelin Cobra blaus de 2.125'' que portava en un principi, i que van anar a la Rabasa Panther blava, ja que són massa amples per aquests quadres BH: en els tirants posteriors no hi ha massa espai sobrant, i sobretot amb les velles rodes de plàstic (que tenen una oscilació lateral d'uns 5mm!). Finalment hi vaig muntar un joc de gomes més estretes amb poc gravat, més àgils i ràpides, sobretot en terrenys urbans i de terra dura, que no pas els grossos i acaparadors tacs dels Cobra.

La resta de la bici ha cambiat poc, substituint el vermell per el blanc. En aquest tipus de bici dels 80's la varietat de colors a disposar va ser clau per fer llaminer el mercat, com passa en el món Fixie actualment. Són màquines que sovint criden l'atenció pels seus colors llampants. Amb 4 canvis es transforma molt la bici, encara que només sigui visualment.

La bici funciona molt bé, va molt fina i és molt silenciosa (el pinyó no fa gens de soroll). Les rodes de plàstic tenen una deformació lateral d'uns 5 mm però la frenada és suau i continua, no es nota gens aquest defecte, que no és cap cop a les llantes, la ondulació és gradual en tot el gir de la roda. El tacte de les pastilles blanques amb el plàstic és perfecte, la frenada suau i progressiva.  Els carrets de les rodes estan correctament ajustats. Així com l'eix de pedalier i la direcció. L'únic "però" que hi ha, és el "crug-crug" dels pedals, tot i que són nous, no estan, ni es poden, ajustar bé. Giren fins i ràpids, això si, sense problemes, i amb els peus al damunt no fan cap soroll.
Les calques i pintura aguanten prou bé, malgrat ser made in casa, però el quadre ja té algunes rascades per l'us en tot aquest temps.

Actualment la bici no està en venda. Segueix a la col·lecció particular.











3 comentaris:

  1. No la has pintada de nou? La veritat, si no tinguera les meues BMX's y tinguera els diners, no me el pensaba, per que de estes no es veuen a la venta per internet.
    Sort!

    ResponElimina
  2. Gràcies!
    No està pas pintada de nou, és la pintura alquídica que vaig començar a provar ja fa temps, i sense cap vernís al damunt, queda brillant, uniforme i aguanta bé. La pega d'aquesta pintaura és que triga a assecar-se, unes 3 o 4 hores al tacte, i 1 dia perquè endureixi bé. S'ha de vigilar la pols en aquest temps post-pintat.

    ResponElimina