11 de març 2020

- BH Gacela plegable 1969


Aquesta BH ja té uns 50 anys, qui ho diria, eh? Una BH Gacela plegable segona sèrie, fabricada a partir de 1969. La primera versió d'aquestes BH va sortir el 1965. Podeu veure els fulls promocionals escanejats a bicinova fent click aquí.




 Aquesta en concret està molt molt ben conservada, en part perquè es deuria fer servir molt poc, però també perquè els cromats de cals Beistegui aquella època eren excel.lents (l'òxid amb prou feines havia puntejat per enlloc). De fet, tots els components delaten l'interés per la qualitat i l'estètica per damunt de la quantitat o els costos de producció. Una balança que es va anar invertint a mesura que avançava la dècada dels 70, i sobretot als anys 80, quan l'expansió del mercat i la competència feien impossible construir amb la calma i el "cariño" d'abans.

El concepte i la forma poc va canviar en les tres dècades que va fabricar-se aquest model tan popular de bici, la BH 75, però el petits detalls si que van canviar a mesura que passava el temps. El sistema de plegat, pedals, bieles, carrets, parafangs, llums, potència, frens, manetes de frens, seient... Si es comparen aquestes peces amb les d'una BH 75 dels anys 80 les diferències són moltes.

Aquesta Gacela en concret està gairebé tota d'origen, excepte els neumàtics, que eren també uns Michelin confort, però de color blanc, de  mida 500A (ertro 37 x 440), i absolutament ressecs, irrecuperables, i ja molt difícils de trobar enlloc.

Potser el més enigmàtic d'ella són les calques, amb la paraula Gacela dominant, quan hi ha fotos de les BH plegable primera i segona sèrie on hi figura el BH en gran. Una altra curiositat d'aquesta bici és que porta uns topes de funda de cable soldats, per si equipava un carret amb canvi intern de tres marxes, ( com una altra molt semblant que vaig restaurar i que sí duia un Shimano 333 amb el cambiador al puny... aquella era de color verd oliva clar, si bé no tan ben conservada com aquesta blava).

En fi, després de temps de no publicar res, penjo aquesta joia, que es mereix figurar aquí al blog!  ;-)

 




















 

1 comentari:

  1. Hola, acabe de descobrir el bloc i m'encanta. Enhorabona! Una pregunta: m'agradaria treure el pinyó d'una GAC Mobylette que he restaurat. Cal alguna clau especial, o totes les claus extractores de pinyó d'una velocitat són adequades? Merci!

    ResponElimina