En el post "transformar a fixie" ja vaig explicar aquest pas, però avui ho repetiré, de manera diferent.
Som-hi:
Tenim unes bieles de carretera.
Tot i que podem operar sense treure-les de la bicicleta, per treballar millor, sobretot si cal netejar bé, és recomanable fer-ho si tenim l'extractor adecuat, com és el cas d'aquestes antigues Solida, que només surten amb un extractor especial, per rosca de 23,5 mm (AGPA en fabrica, codi LL-0071)
Per remenar plats és molt aconsellable també un tipus d'eina especial, sobretot per apretar els plats, ja que amb ella podem subjectar els cargols per darrera mentre amb la clau allen apretem fort. N'hi ha diverses marques i són compatibles entre si.
Un truc per afluixar tranquilament els plats vells, és subjectar la clau allen en un cargol de banc, i després aprofitar el braç de palanca de la biela, fent girar al mateix temps la petita clau dels chairing bolts:
Aquesta tècnica és molt útil també per apretar fort els plats.
Desmuntat tot és més fàcil netejar, sempre utilitzo raspall de dents i gasolina, a vegades una rasqueta si els plats han acumulat grassa resseca.
Ara arribem al kit de la qüestió: al posar únicament un dels plats ens trobarem que els cargols no van bé, són massa llargs. Però el problema es redueix a poc més d'uns 2 mm! que sobren...
Una opció és comprar un joc de cargols especials, més curts, molt fàcils de trobar. Potser a les botigues de ciutat estàn a bon preu, no ho sé, però a ebay costen gairebé 10 euros els més barats, enviament inclòs. Penso com en els carrets per fixie, que els preus estàn inflats, sobretot en productes de qualitat standart i sense marques de renom.
Passo que em prenguin el pèl així que m'he buscat una alternativa: aprofitar els mateixos cargols. Es tracta d'eliminar una petita part. El principal problema està en subjectar la petita peça per poder operar: sigui serrar, llimar, per abrasió...
Hi ha un truc: enroscar les dues parts dels cargols com en la foto i subjectar la peça amb la clau allen de 5.
Amb una pedra abrasiva és molt controlable la "llimada", amb pocs segons n'eliminem l'excés.
Per apretar for tornem a fer servir la clau especial , i ja ho tenim.
Quan els preus siguin enrollats no caldrà atabalar les neurones. De mentres, per davant no hi ha res que delati la nostra tècnica low cost-rat style
;-)
Ay una solucion del problema de los tornillos del plato, mas fácil y segura (ya que no lo sé porque, pero las turcas después de cortadas se van soltando con el uso)...comprar un juego de tornillos cortos de pista!! ;)
ResponEliminaHola Gabriel, jajaja, precisamente toda esta complicación es para no comprarlos!! jajaja
ResponEliminaEl motivo és pura cabezonería: si el juego de tornillos para dos platos cuestan 5 ¿porque los de 1 plato salen por 10? pues para aprovechar la ola fixie, y eso no me gusta y es por lo que me hago yo mismo "los recortes".
Lo de apretar fuertemente un plato tiene su miga, a parte de una llave allen del 5 es imprescindible una herramienta como la de la primera y segunda foto, y luego saber aplicar bien la fuerza de apriete, y alternar el apriete de los tornillos (1 4 2 5 3, por ejemplo).
Si aun así alguno de los tornillos se aflojara (que lo dudo), se puede usar un pegamento especial para fijar tornillos.
Otra cosa es una buena bici de pista, o una señora fixie, o una BMX de colección... entonces si que el precio de unos tornillos de plato es "el que hay" y se asume.
Entiendo que no se comprenda muy bien este post, y te agradezco tu comentario, saludos!