13 de març 2012

*** Tools

Tools, eines, herramientas, outils... 

El trasllat de la vivenda ja està gairebé enllestit. He posat primera.

És una de les ocasions perfectes per fer inventari, posar cada cosa en el seu lloc, simplificar tot el possible…
Les eines són una part vital per refer bicicletes. Algunes són imprescindibles i d’altres prescindibles. Sempre en falten algunes, però malgrat que no es pot tenir tot, hi ha un equilibri que permet remenar la majoria de bicicletes clàssiques.
Aquí us mostro les eines de bicinova. Totes les bicis restaurades s’han valgut d’elles. Potser me n’he descuidat alguna perduda en caixes que encara no he obert, però crec que la majoria surten aquí, rera els pixels filtrats per un ull de peix imperfecte però curiós, molt útil en distàncies curtes.







Claus de pedalier, de carrets, extractors de bieles, extractors de pinyons. Claus planes, angleses, de tub, allen… tornavisos, raspalls metàlics, raspalls tous, Claus de radis, parxes per càmeres punxades, olis, grasses, ceres, puntes, punxons, broques, mascles de roscar, tenalles, aliquetes, claus de cadena, llimes, cutters, rasquetes, “tronchacadenas”, paper de vidre…

Per altra part el taladre amb raspalls circulars de pues i de pulir,  i un cargol de banc gros, i a poder ser amb un cargol petit de precisió, són imprescindibles.
Així mateix un banc o taula de treball ample, un espai amb llum natural, aigua i electricitat és indispensable. Sabó biodegradables i recipients per separar els líquids nocius, i materials residuals per la deixalleria. No podem ignorar els rius que discorren al costat de casa.
Tampoc podem estalviar en mesures de seguretat com guants, ulleres protectores, roba de treball, màscares facials, una farmaciola i un extintor sempre a punt.
L’espai com més ampli i espaiós millor, en principi, protegit per si les condicions climàtiques són  pèssimes. L’ideal és poder combinar una habitació interior i un pati a l’aire lliure.
Com en tot ofici, cadascú ha d’establir l’espai i les eines pròpies segons li vagi millor i la mesura de les seves possibilitats econòmiques i objectius inicials.
Per sostenir les bicicletes en procés de muntatge, és útil un modern suport de peu, amb abraçadera que agafen el tub diagonal del quadre, sempre que sigui profesional o ben parit. Ara bé, és pràctic i molt més econòmic un sistema amb dos cordills penjats del sostre, o d’una viga, que permeten operar pràcticament, a peu dret amb tota comoditat amb la bici penjada. Més endavant us ensenyaré aquest sistema que sempre he fet servir, a l’estil dels antics tallers de bicicleta.
Salut!
Aviat posaré segona. Endavant.

6 comentaris:

  1. Quines ganes de veure el taller!!!!
    Per cert, Jo vaig comprar un suport de bicis que tinc "mort de fàstic" en un racó, utilitzo dues cadenes que penjan del sostre... Per a mi es el millor sistema!
    Ja falta menys! Endavant!!!!

    ResponElimina
  2. És curiós: a França és típic el suport fet amb una llanta de cotxe amb un tub clavat; la bici queda "empalada" cap avall pel tub del seient (cal traure primer la tija del seient, és clar...). En canvi aquí molts mecànics "vells" fan servir el sistema de les dues cadenes penjant del sostre. Jo, com que sóc un híbrid extrany faig servir un suport italià amb braç rotatori.

    ResponElimina
  3. Sempre m'ha entusiasmat el tema de restaurar bicis, però crec que un ha de tenir temps i paciència. Actualment tinc pendent restaurar una bh de carretera molt antiga però tampoc disposo d'eines tan específiques. Enhorabona per la gran feina que fas i per la teva web que segueixo sovint. Marc.

    ResponElimina
  4. Bon material!!!

    Ja tenia ganes d'una nova entrada. Lo dels cordills funciona molt bé :)

    Ah!!! Surt a la foto però no has dit res de la balança :) (21 Kg de Panther:)

    Salut!

    ResponElimina
  5. Genial el taller! Gràcies per compartir-lo...

    Per cert, em té intrigat el suport francès de la llanta :-)

    ResponElimina
  6. Gràcies a tots pels comentaris, aviat tindré guifi i podré reempendre el ritme de tot plegat.

    El suport aquest francès que comenta Cyclomuletier també em té encuriosit!

    La balança és interessant, se'n pot prescindir, però és un estri que desvetlla xifres sorprenents, com amb la Panther!, i sovint alguns pesos antics de bicicletes de carretera "extralleugeres" deixen de ser veritat.

    Restaurar bicis és entretingut, però si es procura avançar per parts concretes la cosa sempre tira endavant, és qüestió de trobar el ritme. Restaurar una bici completa d'una tirada és més agosarat.
    Certament algunes eines són específiques i necessàries per "operar".

    salut!

    ResponElimina