06 d’agost 2015

- AKIMOTO "gold-school"


Bones!
A bon ritme abans de la inminent mini-pausa d'agost.

Han passat 20 mesos des que va aparèixer a bicinova2 aquella G.A.C. AKIMOTO BMX
En aquell moment vaig rebuscar per internet informació de les Akimoto, les BMX de G.A.C., amb un resultat força insípid. Actualment la informació del núvol segueix essent poc clara.

Trobar aquesta Akimoto vermella en un mercadillo si que va ser una sort. Tot i estar ben bruta, gastada i plena d'esgarrapades, tenia la majoria de components importants recuperables, i el quadre i la forquilla ben alineats. L'únic dany important era el carret posterior, amb un tros d'ala trencada i algun radi fotut.
I la unió plat-biela, d'un estil rat look genuí. Vet aquí l'abans tragicòmic de l'element:



L'he posada a punt respectant totes les esgarrinxades, l'historial de navegació de tres dècades al pati.
A part del disseny gràfic cridaner, extra-racing i estètica USA, el que més salta a primera vista és el to daurat dels components, molt semblants a la reina de la contrada, la BH California Star.
Bieles de 170mm, plat Thun, frens i manetes Weinmann (unes "dos dits" aquí), unes llantes també Weinmann, i uns carrets sense nom però que podrien ben ser uns Olimpic. Almenys el de darrera l'he substituit per un de platejat però molt igual de forma als de la fàbrica Barcelonina.

36 radis a cada roda: solidesa.
La caixa de pedalier i l'eix de "quadradillo" acaben de confirmar l'esperit competitiu d'aquesta bici, orientada a les curses de bici-cross dels 80's. L'incipient bmx made in Spain.

Es tractaria, potser, de la "millor" de les Akimoto? i competidora directa, comercialment parlant, de la Californa Star, la "millor" de les BH?
Queda per determinar el model de bici i l'any de fabricació. Podria ser de 1983, 1984, 1985...?
El que és probable es que se'n deurien fer poques, doncs mai abans n'havia vist cap ni n'havia sentit a parlar per enlloc.

Una altra possibilitat seria que es tractés d'una Akimoto normal i que un antic propietari l'hi hagués colocat tots els components daurats d'alta gama, cosa lògica només en cas de pura competició... però aleshores la presència de dos frens i del cavallet no tindria massa sentit...
Apostaria un Michelin Cobra que es tracta d'una bici de sèrie.


L'hi he substituit els pedals cutres, els punys i el seient perdut per coses vermelles que tenia a mà.
També els tres xurros nous que no hi desentonen del tot.

Evidentment la denominació "gold-school" és inventada.


















Si algú en sap més coses, qualsevol comentari al respecte és benvingut, com sempre.
Està en venda per 300€ 250€.

3 comentaris:

  1. Bones... va esser sa meva primera bicicleta.
    No record l'any però si sé que va esser es mateix de sa compra d'es R9 gtl de sa família... ho demanaré en breu... Salud!

    ResponElimina
  2. Yo tuve una también... Me la regaló mi tío después de semanas de ir cada día a la tienda del barrio a preguntar cuanto valía... 25.000 de las antiguas pesetas si no recuerdo mal... Madre mía... que recuerdos... Se quedó unas vacaciones en Galicia, en casa de mi abuela y nunca más se supo...

    ResponElimina
  3. Jo en tinc una pràcticment nova. La meva venia amb punys blancs, seient blanc, pedals blancs Union i frens Weinmann color vermell. Les proteccions també eren de color blanc. I els pneumàtics ara no recordo la marca però són del tipus amb tac gran semblant al que duien les Meteor. Llàstima que no pugui pujar una foto per aqui...

    ResponElimina