24 de gener 2012

- BH METEOR "bmx mix"


Per fi torno a tenir la conexió a internet OK
:-)   :-)    :-)   !!

Per celebrar-ho enfilo les fotos de la BH METEOR ja enllestida. La bicicleta original és la mateixa que la BH Citycross Rat que havia muntat fa gairebé 2 anys. Ara l'he pintada i he volgut tunejar-la una mica ja que no tenia totes les peces originals. A més tinc una altra Meteor que sí quedarà el més fidelment possible, tal com era sortida de fàbrica.  Per tot això aquesta especificació de "bmx mix".

La BH Meteor va ser la bicicleta pionera a Espanya en quan a bicicletes de cross, que en els 80's s'anomenarien BMX, però que fins aleshores foren conegudes per bici-cross. Després de la GAC Motoretta (la 1) que ja permetia fer bastant "el cabra"  fora de l'asfalt, no sé quina bicicleta va arribar a continuació, tampoc per ara conec l'any en que la Meteor va sortir al mercat, però crec que segurament va ser la primera bici amb el quadre tipus "bmx pur", aquí a la península, on va "estampir-se": ja li ve el nom de meteorit, conglomerat de matèria desconeguda, arribat tot d'una, de galàxies llunyanes... jajaja...
L'any 1982 va aparèixer la BH California, que portava el mateix quadre, per aprofitar l'arribada del BMX i l'E.T. dels turons californians i donar més embranzida al bici-cross penínsular.

D'aquesta Meteor en són d'origen el quadre i forquilla, direcció, cassoletes de pedalier, potència, carrets de rodes, frens Olimpic Balon, abraçadera del seient i crec que poca cosa més.
El seient Guilla vermell, la tija Kalin , les llantes Ambrosio d'alumini, els neumàtics Michelin Cobra de 2.125, les manetes Ideal, el manillarg (més estret) d'una BH California, els pedals Notario... són tot un recull de material més "jove", molt habitual en les bicis de cross de principis i mitjans dels anys 80.
Les bieles són les mateixes de la ZEUS SRS (que es troba en procés de transformació): unes Solida de 170mm i un plat Stronglight de 46 dents, amb cadena Regina de 3/32 i  pinyó també  per cadena estreta i de 16 dents ( una desmultiplicació una mica llarga per competir en bmx, ja que habitualment aquestes bicis de sèrie portaven un 46 x 18, però en canvi possibilita "velocitats de creuer" més altes en terrenys ràpids i baixades).

Una història a part en aquesta bici són les calques. És la primera vegada que m'he entossudit en crear-les jo mateix i ha estat prou llarg i difícil. Primer les vaig calcar amb llapis en paper vegetal, després vaig treure la pols a una espècie de programa tipus Autocad i artesanalment vaig aconseguir delinear-les. Després vaig escanejar-les i pintar-les de vermell amb un programa de remenar píxels. Finalment amb polyester blanc adhesiu  les vaig imprimir, i encara després les vaig cobrir amb una mena d' aironfix transparent, que no era el més adecuat ja que han quedat bombolles d'aire entremig, però la cosa ha sortit i això és l'important, malgrat que l'aspecte i resultat és molt millorable. Volia les lletres vermelles sense el color blanc però no era qüestió de retallar i enganxar infinitament, i ho he deixat així, per ara. Aquesta bici es quedarà per casa, i probablement tindrà futures modificacions.
Puc assegurar que és una bicicleta molt poc comuna i rarament en surten en venda, en dos anys n'he vistes menys de 3 en anuncis a internet!

Seguirem parlant de la BH Meteor,  la bici que omplia les graelles dels circuits en els primers anys de l'Spanish Bici-Cross .
















2 comentaris:

  1. T'ha quedat molt xula. M'agrada el resultat final de la combinació dels colors, les calques i els detalls racing de la bandera de quadres :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Xavi, bastant cridanera, al final no vaig fer servir massa el croquis i mides de les calques que em vas enviar, ja que tenia l'altra i em va anar millor copiar-les amb paper vegetal, però t'agraeixo molt les fotos, mides i temps,
      Aquests Michelin Cobra li donen un aspecte ben agresiu, però tal com vas dir, és una bici molt equilibrada, estable i relativament còmoda de portar.
      Salut!

      Elimina