Totes aquestes “millores” eren provocades exclusivament
pels components, ja que el quadre era sempre el mateix i en ell només canviaven
els colors i les calques (Meteor, California, Meteor-pro i California star).
Al post de la California X2 podeu veure una mica la història
i versions d’aquestes BH d'estil bmx.
Aquesta Star en concret vaig trobar-la per casualitat en una botiga de coses de segona mà. És una bici molt preuada pels col·leccionistes i rarament n’hi ha d’anunciades per vendre a internet, per això aconseguir-ne una, per restaurar o no, és més qüestió de sort i casualitat que no pas de calers.
La restauració ha estat senzilla, qüestió de netejar a fons i substituir algunes coses, com neumàtics, punys, seient... també
vaig radiar de nou les rodes degut a l’òxid dels caps dels radis. I canviar la cadena, fundes i cables.
Després de setmanes de recerca sembla que no hi ha
neumàtics com els d’origen, uns Cheng Shin snakebelly de 2,125', ni tampoc veig seients vermells com el d’origen (una imitació fràgil dels Kashimax, però sense marca de
fabricant, i amb només un petit “made in Italy”
en relleu per sota).
De protectors del manillar i potència tampoc n’he trobat, per ara.
Sortosament si que vaig trobar un joc de Michelin Cobra,
vermells, i dels prims, d’ 1,75”, d’aspecte més racing i lleugers que no els de
2,125”.
Però el que més destaca a l'Star és el to daurat escampat pels
components d’alumini: frens, carrets, llantes, bieles, plats, pedals...
Degut a que els fabricants són diversos, els anoditzats també varien, i alguns mostren més desgastats que d’altres. BH, SR, Ambrosio,Weinmann, Thun... era difícil que el daurat coincidís, però l’aspecte general i la combinació dels tons daurats, el color gris i el vermell fan inimitable aquesta BH, una de les més brillants de totes.
Degut a que els fabricants són diversos, els anoditzats també varien, i alguns mostren més desgastats que d’altres. BH, SR, Ambrosio,Weinmann, Thun... era difícil que el daurat coincidís, però l’aspecte general i la combinació dels tons daurats, el color gris i el vermell fan inimitable aquesta BH, una de les més brillants de totes.
Aquestes són les peces originals atrotinades: els punys Ideal, el misteriós seient "made in italy", i un sol neumàtic Cheng Shin, ressec, descolorit i gastat.
De moment, aquesta joia es queda a la col·lecció. A veure si amb el temps aparèixen els protectors que li falten, i un seient més semblant a l'original. I rebuscant potser també una potència d'alumini daurarda, no només per aspecte sinó també per baixar una mica els 12,6 Kg que la màquina encara pesa (tot i el munt d'alumini que carrega en comptes de ferro!).
Salut!
Mira! Aquí tens els pneumàtics originals! ;-)
ResponEliminahttp://www.milanuncios.com/componentes-recambios-bicicletas/juego-de-neumaticos-california-star-134071624.htm
Hola Oscar
EliminaAún tienes esa BH. Me gustaría poder comprar una a mi hijo igual. Tu la vendes?
Estoy restaurando una igual, tengo la suerte de contar con el sillín original en buen estado, pero me falta la biela de la izquierda, si me pudieras facilitar alguna dirección donde poder encontrarla, te lo agradecería. Un saludo y mi siguiente trabajo será mi xl4
ResponEliminaHola Jose, me alegro que restaures una de estas.
EliminaSiento no poderte ayudar con la biela, no sé de ninguna, hace un tiempo recuerdo haber visto alguna por todocoleccion.es , pero ahora no aparece ninguna.
Ahora mismo en ebay he visto que hay un juego pero en anodizado rojo.
Es cuestión de ir buscando y tener suerte.
Una posible solución podria ser pillar una biela izquierda marca solida,(de carretera años 80) que son de aspecto parecido, y encontrar un sítio que la pudieran anodizar en dorado (cuidado con que sea el mismo paso de rosca que tus pedales).
Ánimos!
Hola
EliminaQue buena bicicleta, tuve una igual La has vendido?
Unos cuantos ejes de bielas y pedales rompí con una como esa. Qué pena no recordar que fue de ella.
ResponEliminaLa verdad es que tenía un diseño imponente para la epoca, todas las piezas doradas de aluminio la hacían bastante más ligera que una california normal.
Si te la vens, jo me la quedo
ResponEliminaGràcies!
Hola, yo tengo una sin restaurar de 1984 creo... Estoy viendo para cambiarle algunos elementos como los puños y añadirle alguna de las almohadillas.
ResponEliminaPodéis comprar los neumáticos originales en https://www.bmxguru.com/products/20x1-75-red-snakebelly-skinwall-bmx-tire-single?pr_prod_strat=description&pr_rec_id=4a9f4a377&pr_rec_pid=2430194942034&pr_ref_pid=2431470239826&pr_seq=uniform . llevaba el1,75 detrás y el 2,125 delante lo cual para mí era una rareza
ResponElimina