01 de juny 2012

- Rabasa Derbi Panther Cross Mach2 "Yellow Sister full equip"

O "yellow explosif". Totes dues denominacions defineixen encertadament el tunning realitzat en aquesta Panther del 1981 o 82.


La bici és d'en Xavi, al igual que l'exitosa "retro full equip" vermella que va sortir al blog pel gener, i que segueix essent de les entrades més visitades a bicinova2.
Les Panther Cross són bicis molt guapes i espectaculars. Aquesta groga era també com la vermella, amb frens de tambor, llantes d'alumini, suspensió a davant i darrera, cambi de marxes... el tope de gama de les Panther, però a més ara compta amb llum a davant, un retro grup òptic posterior amb intermitents i tot !, també equipa un "xivato de kilòmetres i velocitat" que funciona mecànicament, sense piles. Punys, neumàtics, pedals, cablejat...són els altres elements afegits i que tampoc venien de sèrie. Però tot és dels 80's, això si.


La idea era tunejar-la potenciant el color groc i posar-la en condicions d'ITV.  Aparentment sembla en molt bon  estat, però la pintura té bastants imperfectes, i la part davantera (manillarg-direcció-forquilla-suspensió) té diversos defectes que caldrà veure si resisteixen en el futur. Sobretot la forquilla, un dels braços s'havia soldat en el passat, fruit d'un trencament, segurament fruit d'intentar moure la tija de direcció que està clavada tossudament a l'interior de la forquilla. El manillarg, per culpa d'això, té l'altura inmòvil i una petita desalineació en tots els sentits. Tampoc la forquilla  està perfectament alineada i és bastant sensible a les forces laterals. Si a això li sumem l'habitual esponjositat de les suspensions posteriors i la posició reculada del seient,  ens trobem que la conducció resulta molt flotant i tot gronxa més del desitjat. Però aquestes bicis ja eren pensades per recalcar la diferència de les suspensions, i també pensades per canalla de menys kilos que els d'un adult.










La bici té el seu punt, ja no és una bici per baixar rabent per pistes en mal estat, sinó més li escau ara el circular amb filosofia "muscle bike" per entorns urbans i calma pedalera.
El color groc, les formes retrogrades i l'aroma steampunk que destila ja li donen accés per mèrits pròpis a figurar en l'enèssim "rompecuellos".
No deixa indiferent.


Gràcies Xavi per l'encàrreg, espero que la disfrutis i la conservis per molt de temps!
Salut i música!

12 comentaris:

  1. Al mirar-la ja disfruto!!! :) Gràcies a tu per la bona feina!!!

    Ja tinc totes les peces i accesoris per acabar de personalitzar-la, m'agrada més que no pas dir customitzar-la o tunnejar-la... jeje i disfrutar d'aquesta muscle bike nacional en "entorns urbans i calma pedalera" amb "aroma steampunk".

    Salut i Música!!!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Xavi !!
      quan estigui ben personalitzada passa'm alguna foto més per postejar, que la voldrem veure!
      Salut i Música !!!

      Suprimeix
    2. Ok David,

      Quan la tingui acabada et passaré fotos :)

      Salut i Música!!!

      Suprimeix
    3. Ola me podéis decir do de viene el número de chasis dela rabasa por cierto mencanta la rabasa amarilla

      Suprimeix
    4. Hola, así de memoria me parece que estas Rabasa no llevaban numero de serie... pero no estoy seguro. A ver si lo averiguo... Saludos

      Suprimeix
  2. Uau!! Que bonita!

    Por algo será que las venden tan caras...

    Tengo curiosidad en dos cosas:ç
    -¿Como funciona el cuentakilometros sin pilas? ¿donde se podría conseguir uno?
    -¿Sirve para algo la especie de botón que hay en el manillar, al lado de la maneta izquierda? es que en las fotos no se ve uy bien, pero parece que hay algo...

    Moltes gracies-eskerrik asko!

    Xabier-Lekandapetik

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Hola Xabier!
      el modelo con suspensión delantera es muy poco común, sólo he visto ésta y la roja, ambas de Xavi y que salen en el blog. Seguro que hay mas, pero desde el 2008 nunca he visto una así en venda.
      En cuanto a las Panther Cross hay cierta variedad, con cambio o sin él, con llantas de aleacion o de radios, con frenos de tambor... luego los precios ya dependen del estado, si está restaurada y completa y funciona todo bien, he visto anuncios que sobrepasan los 250 euros, y Panthers para restaurar la mayoria oscilan entre 60 y 150 euros... hay de todo. Suelen ser más perseguidas que las Furia, las Motoretta 2, las Bicicross y las Torrot Cross, las españolas estilo "Muscle bike".
      El cuentakilometros este funciona con una pieza en la rueda que gira y hace girar un cable metalico de sección cuadrada, conectado al cuentakilometros. Es totalmente mecánico. No sé dónde se pueden encontrar. Eran gadgets usuales en los 80s. el primer que tuve en una bici de carretera en el 87 era parecido, sin pilas.

      El otro mando del manillar es el mando del intermitente trasero, para conectar a izquierda o derecha. Este gadget sí que va con pilas, hay un cable gris que cruza toda la bici, camuflado con cinta aluminizada en el cromado del manillar, y escondido debajo de uno los tubos "horizontales", etc.

      Eskerrik asko!

      Suprimeix
  3. La verdad es que la bici está que se sale.

    Moltes gracies per contestar!!

    Xabier.

    ResponSuprimeix
  4. que linda , la mas lindaque vi!! saludos desde uruguay

    ResponSuprimeix
  5. Hola,la suspensió davantera saps de quina casa es?Es que m'agradaría comprarne una.Gràcies!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Hola, desconec la marca, no recordo haver llegit o vist cap logo ni referència, però no sé perquè em sona que eren fetes a Itàlia...
      Imagino que els fabricants compraven les barres i botelles i despres construien la forquilla soldant les pletines i tub de direcció segons les dimensions de la seva bici. Això ho penso perquè em sona haver vist diferents marques i bicicletes amb suspensions semblants, o potser iguals..
      De forquilles d'aquestes en venda no n'he vistes enlloc, però potser n'hi han.
      Sort amb la recerca!
      Salutacions

      Suprimeix