15 de juny 2012

- Urban TORROT


TORROT era una marca Alavesa, de les més comercialitzades a Espanya als anys 70s i principis dels 80s, després de BH, Orbea i GAC.
L'origen i història de Torrot és poc clara, per la xarxa www no es troba informació digerida, però és d'esperar que poc a poc es vagi aclarint. Sembla que els origens de TORROT es troben en Bicicletas Iriondo, de Vitoria, que també té relació amb les marques  CIL , INVICTA, V.B ...
Sembla que Torrot va plegar veles com gairebé tothom del gremi, a mitjans dels 80's.

La bicicleta d'avui és una Torrot ja que portava el logo frontal de testimoni, però el quadre estava repintat de vermell, sense calques i amb un lleuger enfosquit de píxels negres. Enlloc més que en el frontal hi figurava Torrot.

La passada tardor vaig rebre un mail d'un seguidor del blog, que generosament em va donar la bici i tot de recambis i peces. Moltes gràcies Rudi! tot i trigar molt a posar-m'hi, la idea de refer la bici per una segona vida finalment s'ha materialitzat.

La  intenció era refer la bici amb totes les peces que portava, però en el procés he anat substituint molts dels components, no pas per tornar a ser una bici de carretera de gama baixa, sinó orientada a ser una bici retro-urbana, d'oci o d'utilitat diària, còmode i per rodar amb calma.
Al quadre li vaig pintar dues franges grans amb spray negre i amb unes lletres adhesives a manera de màscara,  també unes voltes de cinta platejada, i també una mica de filetejat en els ràcords... amb rotulador permanent! tot a manera low cost, ràpid i senzill. La pintura vermella de base és sòlida i resistent però amb un acabat "casero", així que no era pas un quadre per mimar excessivament.
Bieles Solida d'alumini, pedals, tija de seient, seient GES Cobra, caixa pedalier, direcció... són d'origen. La resta de components els vaig substituir per altres millors.






Les rodes són un joc que tenia netes i restaurades, amb uns carrets Normandy d'ala alta, llantes Rigida d'alumini, i finalment vaig optar per uns gruixuts neumàtics Vittoria Randonneur de 35 mm, resistents a les punxades, bons per pluja i per sec, i capaços també de circular a l'engròs per fora de l'asfalt. Malgrat les dimensions, els neumàtics tenen espai de sobres tant en la forquilla com entre els tirants i frens.
 En la transmissió porta uns cambis Triplex Profesional; estèticament són imitacions dels Campagnolo o dels Zeus, i si bé la qualitat no és pas la mateixa, són unes peces ben extranyes de Triplex, la també fàbrica vasca extingida. La cadena és una Shimano nova de trinca.




El manillarg pla, la potència SR i les manetes Ideal (d'estil bicicross) li donen una posició còmode i un aire mountain biker. Als frens uns ponts Weinmann, clàssics i efectius.
La bici és una talla 56, apta per algú d'entre 1,75  i  1,85 m.
El pinyó Maillard de 6 corones (14 16 18 20 22 24) i els plats habituals de 42 i 52 dents, permeten trobar la cadència bona en la majoria de desnivells "standart", si bé en pujades molt molt dretes, el 42-24 pot justejar, però tot depèn de l'entrenament i les capacitats de qui pedali.
Quelcom que si necessita pràctica al principi són les manetes de cambi, que requereixen "escoltar" la transmissió constantment, per tal de la cadena treballi silenciosa i no fregui al desviador, o que el cambi quedi mal situat entre dues corones.... els cambis a fricció tenen aquestes coses de la imprecisió, i engranar marxes demana el seu temps de pràctica. És l'únic requisit tècnic per disfrutar-la plenament.





___________________________
Nota / 20 de juliol 2012.
Després de provar la bici per carretera, ciutat i camins sense asfaltar van aparèixer problemes. Les manetes de cambi no eren del tot estables, en pujades i moments compromesos el cambi baixava una marxa sense permís, amb els maldecaps que això provoca, també la cadena prima amb el pinyó no concordaven fàcilment, els cambis de marxa esdevenien difícils, sobretot quan el terreny no era asfaltat.
Finalment després d'experiments diversos, provar pinyons, manetes de tot tipus, cambis... he colocat un conjunt de peces que funcionen perfectament, treballen en equip i ben avingudes. Cambis shimano Exage 500, manetes indexades (amb "clics") i un pinyó de 7 corones.
De pas també he substituit les manetes de frens per unes de noves, així la frenada també és més suau i silenciosa que abans.

Ja està venuda.
 Moltes gràcies J.! que la disfrutis molt






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada