27 de juliol 2012

- Rabasa Derbi mixta 10 speeds


Moltes gràcies Jordina!   

Aquests quadres amb doble tub diagonal d'un extrem a l'altre en línia recta tenen el seu punt. Disseny d'origen francès denominat "forme berceau" ( forma de cuna). Gairebé sempre els trobem en bicicletes mixtes, de ville, de passeig/carretera, però ocasionalment també en bicicletes femenines de ciclisme, sense parafangs i amb manillarg de corredor.
Aquesta bici nova d'avui era molt coneguda a la dècada dels 80's, una bicicleta moderna, reforçada, lleugera i còmode, perfecte per recorrer amb agilitat carrers estrets i llargues avingudes; i amb els dos plats i el pinyó de cinc corones les distàncies més llargues es podien assimilar sense més problemes que les capacitats físiques del motor i el pilotatge.

De segur que Rabasa Derbi tenia un nom per aquesta bici, però el desconec, per ara no he trobat informació enlloc. El més aproximat que he descobert és un Model Thatí (Tahití) de 1982, però amb reflectant a darrera i  un sol plat, la resta igual. Això aproxima la data de fabricació cap aquesta època. Com també les manetes de cambi  Simplex, que figuren en els seus catàlegs de 1982/1984 (a Velobase.com).

 Bieles Solida, plats de 52 i 42 dents, pedals Notario de goma (els d'origen, uns Notario metàlics, estaven atrotinats), cadena Iris...
Al pinyó hi ha 102 dents, repartides en cinc corones, de 14, 16, 18, 20 i 22 respectivament.  Frens Olimpic 70 . Parafangs inoxidables. Els llums Rinder funcionen a dinamo. Neumàtics actuals per estrenar, de 700 x 28c. Punys irrepetibles... bon conjunt.









 






La bici funciona perfectament, és ràpida, el manillarg molt còmode, la conducció divertida.
Perfecte per algú que no sobrepassi 1,75 m. d'alçada, ja que el seient no puja gaire més de com es veu a les fotos.
Quedarà pendent per qui se la quedi d'afegir el timbre i el cavallet, que no hi eren, i la manxa, que hi era però deteriorada,  extres que amb temps i calma es poden trobar pels racons de botigues amb història.

18 agost 2012
La bici se'n torna molt molt a prop d'on va venir, moltes gràcies Anna!
Cuideu-vos molt i disfruteu juntes!
A retrobar les sensacions retro-racing i gaudir de l'aire fresc!

5 comentaris:

  1. Una altra obra mestra de les teves, quin canvi, felicitats!!!!
    Estic ansió per veure la propera, :-)

    Dani

    ResponElimina
  2. Gràcies Dani !
    Una de les properes... rutera però també nascuda a Rabasa Derbi uns anys abans! ;-), intentaré que quedi guapa com aquesta, però necessitarà més dies d'hospitalització i tractament. Ara és al laboratori !!!
    Salut!

    ResponElimina
  3. Ha quedat molt guapa, m'encanta aquesta bici.

    Molt bona feina!!!

    Xavi

    ResponElimina
  4. Ostres, jo també estic intentant restaurar-ne una d'aquestes, o potser fins i tot jo diria que un model més antic. Quina gràcia veure-la ja acabada!

    maria.

    ResponElimina
  5. Buenas!
    Una consulta.
    El faro trasero de mi Rabasa Derbi está bastante destrozado. La parte plástica que va unida al guardabarros tiene una grieta y no hay cola que valga, ya que está desgastado. ¿Sabes de alguna forma de restaurarlo? Que material debería utilizar?
    Gracias!

    ResponElimina