Prova de la VITUS 979 a la revista BICISPORT, al nº11, de març del 1990. Aquí equipada amb el desconegut grup Santé de Shimano, molt valorat per els coleccionistes, contemporani del Shimano 600 Ultegra de 1989.
La 979 és una de les bicis clàssiques per mèrits propis, tot i ser d'alumini. Revolucionària quan va aparèixer i un èxit comercial en tota la dècada dels 80s, va esdevenir famosa per ser el cavall de batalla de monstres com en Sean Kelly i els seus mítics equips KAS i Skil, o del pes pluma Lucho Herrera i el Café de Colombia, el terror de les pujades, o de l'equip Teka, i de molts més.
Aquesta bici i la Alan italiana van ser les reines de l'alumini abans que el carbono comencés a ficar-se pel mig, amb la casa Look i la TVT amb les seves fibres màgiques apretant molt fort. Però tan Vitus com Alan també van crear versions potents dels seus quadres amb tubs de carbono i van seguir molts anys al davant del pilot donant guerra, de tu a tu contra els millors acers i el carbono d'última generació. El ciclisme professional era l'escenari 3D de la lluita tecnològica per la recerca de la millor relació pes/rigidesa.
Es pot veure el catàleg de la vitus 979, totes les especificacions tècniques, la versió aerodinàmica i la de tubs de carbono, a la impagable web de equusbicycle.com : click AQUÍ
Per últim comentar que totes aquestes marques disposaven de la versió cabra per les cronos, molt espectaculars i estratosfèriques, amb la roda de davant de 650 i els mítics manillars de banyes.
Aquí un blog impressionant i perfecte per veure eines d'aquestes. La foto de l'avi Kelly és d'allà:
LOW PRO CICLING CLUB
La 979 és una de les bicis clàssiques per mèrits propis, tot i ser d'alumini. Revolucionària quan va aparèixer i un èxit comercial en tota la dècada dels 80s, va esdevenir famosa per ser el cavall de batalla de monstres com en Sean Kelly i els seus mítics equips KAS i Skil, o del pes pluma Lucho Herrera i el Café de Colombia, el terror de les pujades, o de l'equip Teka, i de molts més.
Aquesta bici i la Alan italiana van ser les reines de l'alumini abans que el carbono comencés a ficar-se pel mig, amb la casa Look i la TVT amb les seves fibres màgiques apretant molt fort. Però tan Vitus com Alan també van crear versions potents dels seus quadres amb tubs de carbono i van seguir molts anys al davant del pilot donant guerra, de tu a tu contra els millors acers i el carbono d'última generació. El ciclisme professional era l'escenari 3D de la lluita tecnològica per la recerca de la millor relació pes/rigidesa.
Es pot veure el catàleg de la vitus 979, totes les especificacions tècniques, la versió aerodinàmica i la de tubs de carbono, a la impagable web de equusbicycle.com : click AQUÍ
Per últim comentar que totes aquestes marques disposaven de la versió cabra per les cronos, molt espectaculars i estratosfèriques, amb la roda de davant de 650 i els mítics manillars de banyes.
Aquí un blog impressionant i perfecte per veure eines d'aquestes. La foto de l'avi Kelly és d'allà:
LOW PRO CICLING CLUB
¡Gracias por compartir una vez más un artículo de la revista Bicisport!
ResponElimina:-)
Eliminaesta bici no podia faltar en el blog, y yo díficilmente conseguiré una.
Así que una consulta de un amigo sobre esta bici fué la señal oportuna, me pareció el momento de escanear y subirla, ya que me di cuenta que mucha gente joven no la conoce, pero para todos aficionados al ciclismo de carretera en los años 80 es una bici famosa, y tecnológicamente es una bici determinante en la historia moderna del ciclismo.
La bici nació, vió llegar los piñones de 7 y 8 coronas, vió llegar los cambios sincronizados, dijo adiós al mítico super record, vió la aparición de los pedales automáticos y el desfase y abandono de los rastrales y correas, vió desaparecer las fundas del manillar por fuera y aparecer las manetas aero, etc... y justo antes de la aparición de su sucesora, la 992, aún vió nacer las manetas de freno cambio integradas. Y ella tan actual como el primer dia.
hola. la teva feina es espectacular. he aconseguit un quadre vitus 979, jan jansen y m'agradaria iniciar un projecte per restaurar-lo però no se quin es el grup que li quedaria millor. crec que es del 85 o 86 i havia pensat en un shimano 600 arabesque o zeus. pero no se. no coneixia el grup shimano sante del post també podria ser una bona opció?
ResponEliminamoltes gracies i felicitats per la feina
Moltes gràcies Pau.
EliminaTrobar un grup sencer d'aquella època costa una mica, però si cerques continuament potser apareix, i sinó
amb paciència també pots anar trobant parts sueltes i aconseguir un bon conjunt.
No sabria quin d'aquests grups recomanar-te, el 600 arabesque té un aire elegant i clàssic, el Santé serà dificil de que el trobis, i qualsevol cosa de Zeus pot ser bastant car de completar-lo. Però tot és qüestió de buscar arreu.
Que funcionin bé o no tant dependrà del desgast amb que els trobis i lo bé que els restauris i posis a punt. Si trobes material nou per estrenar millor que millor, sobretot en canvis, cadena, plats i pinyons. Els frens vells ben posats a punt frenen igual que els nous. Carrets i pedals vells ben restaurats també funcionen la mar de bé.
Bona sort amb aquest projecte!
muy buenas,en primer lugar felicitarte por este documento;no te imaginas la ilusión que me ha hecho el poder encontrar una información tan extensa y detallada de esta joya.
ResponEliminaestaría muy agradecido a ser posible de que pudieras darme algo de información sobre mi máquina,la que creo que también es una 979,además de modelo de grupo..etc.
mi correo es: jesuspinab@gmail.com
muchisimas gracias y un gran saludo!!