Abans que res, espero que sigui un bon 2015 per tothom!
El desembre ha volat i aquest reportatge no ha pogut entrar-hi a temps... i mira que la bici és petita!
;-)
Una altra Stella miniatura. La segona restaurada a bicinova en tots aquests anys. És una sort doncs no n'hi ha gaires d'abandonades ni en venda, d'aquestes petites joies franceses. Aquesta la va aconseguir en Xavi M. al passat Auto Retro de Barcelona.
Aparentment la bici semblava ben conservada i amb poc òxid. Bruta i prou. Però ha calgut molta paciència per anar-la refent. Essent una bici del 1968 és probable que en algun moment s'hagués restaurat per millorar-ne l'aparença, però mecànicament estava tot garratibat. Frens, timbre, pedalier, canvi, cadena, llums... res d'això funcionava. Per sort, totes les peces eren d'origen, excepte punys i la fixació del seient.
L'espai ocupat per una explosió de les peces també és reduit !
:-)
Louison Bobet va ser el guanyador del Tour de 1953, l'any del cinquantenari (1903-1953), però que correspon a la 40ª edició de la prova, ja que no s'havia disputat sempre, degut a les dues guerres mundials del segle XX.
Això de Poketby (de butxaca?), va per l'original i ben trobat sistema de plegat d'aquestes Stella, que fàcilment pot adaptar les dimensions de la bici a la talla de la persona, maleter d'un cotxe...
Una bici adaptable per quitxalla de 7 anys i fins per adults de 1,90m. d'açada.
Fe de errates: ara veig que em vaig equivocar de banda al col·locar el shifter! :-(
Els anglesos no només en els cotxes pensen/canvien amb l'esquerra!!
(ara penso que és extrany que a la França de la post-guerra no desenvolupessin un Sturmey Archer propi...)
Bé, la solució és senzilla. No cal treure punys ni desfer calbles. L'anell del shifter que abraça el manillar es pot obrir suficientment per escapar-se, amb compte, un cop extret el cargol, i muntar-ho de nou a l'altra banda.
El timbre també haurà de viatjar!
Al blog hi ha l'altra Stella que vaig restaurar l'any 2010, però amb neumàtics i punys negres no és tant maca:
Stella mini velo 1975
Sembla ser que les Poketby les feien només en color blanc i en color gris, però la familia Stella era diversa, fins i tot n'hi havia una amb motor!!
Aquests documents els va trobar en Xavi per la xarxa. A França aquestes bicicletes són molt estimades i hi ha abundant informació, recerca de material, presentacions en foros, fotos...
Una bici molt petita però que no passa desapercebuda. Passi per on passi tothom la veurà.
Moltes gràcies per l'encàrreg Xavi ! Que la disfrutis!
La bicicleta ha quedat preciosa i les rodes molt maques. Jo en tinc una igualeta per restaurar, al final m'ha guanyat el Xavi M. i això que jo la tinc des de molt abans. Els neumatics molt millor així, però també li queden molt be els que son balncs amb la banda de rodadura negre.
ResponEliminaRecorda el treball que has fet, que quan pugui m'agradaria portar-te la meva.
Felicitats pel treball.
Gràcies Xavi.
EliminaSi, ja hi pensava en la teva. En aquell moment no m'anava bé de refer-la, però aquest 2015 la posem a punt, quan vulguis.
Salutacions.
Muy chula la bicicleta, muy buen trabajo! Los frenos invertidos quedan fenómeno.
ResponElimina