Hola! Després de molt de temps sense publicar res sembla que la necessitat de pujar informació interessant al núvol comença a fer pressió novament, així que anem al gra.
Avui us presento una bicicleta infantil bastant antiga. Tot i que és difícil determinar la seva edat crec que ens hi podem acostar bastant si diem que és de la dècada dels 50´s, fins i tot podria ser de finals dels anys 40, però també de principis dels 60... un misteri per resoldre, de moment.
Sigui com sigui, després de la guerra civil espanyola poques families estaven en disposició de comprar una bicicleta per el nen o la nena, era un luxe que nomes es podien permetre els més rics i per tant es pot deduir que de bicis d'aquestes no se'n deurien comercialitzar gaires.
Aquesta va aparèixer per sort i casualitat en una fira de trastos i dessota la brutícia i el pas dels anys s'hi podia preveure història molt ben conservada. Pràcticament totes les peces eren originals, exceptuant la potència, manillar i manetes de frens, que tot i ser antics, sembla que haurien substituit els originals en algun moment; sobretot la potencia que era molt llarga i entrava molt apretada al tub de la forquilla. Aquesta potència la vaig canviar per una de més compacta que no desentona tant. Faria falta esbrinar quines eren les peces originals i buscar-ne per tal d'aconseguir completar la bici totalment, tal i com va sortir de la fàbrica d´Eibar.
La resta de peces s'han pogut restaurar bé, exceptuant fundes i cables , una càmara i els dos fons de llanta de corda tèxtil, coses molt deteriorades. Els neumàtics també han reuperat la seva forma tot i que n'hi havia un que estava amb trossos bastant encartronats, però amb aigua al 50% de glicerina i anar untant de mica en mica en pocs dies es va anar despertant. No serviran per rodar però aquesta és més aviat una bicicleta de museu, i era important salvar-los fos com fos, i més essent de color blanc. Però per si de cas he vist que encara se'n poden trobar de nous (de color negre) en aquesta mida poc habitual de 22", 550A, aixì que sí, hi ha la possibilitat de fer-hi un vol, amb aquesta bici.
Val a dir però, que millor un vol per zones planeres, perquè els frens són molt durs de fer anar, la molla del ponts és "Euskal Made" i unes mans infantils les deurien passar punyeteres per aturar la bici cada vegada (qui sap si per això es van substituir les manetes i de pas alçar el manillar... i sense èxit, i qui sap si la criatura va engegar la bici a pastar fang desanimada per haver de gastar més força en frenar que en pedalar, jajaja...)
La qüestió és que la bici si que s'havia fet servir, però no molt, i afortunadament per nosaltres, ha arribat al segle XXI molt ben conservada.
Netejant i polint ha resorgit el preciós color grana, els cromats i alguns regals amagats, com la firma desconeguda dels pedals, uns misteriosos "Popular"... o els detalls dels filetejats... o les càmeres de làtex vermellós de la firma Hutchinson Madrid, la mateixa que els neumàtics 550A BALON... o els fantàstics parafangs d'alumini, texturats amb hexàgons, de la firma francesa Lefol...
En resum, una joia de bicicleta digna de qualsevol museu, testimoni del bon treballar que G.A.C. duia a terme. La bicicleta també com a joc i diversió per la canalla. Després de l'infern de la guerra, era un bon intent de començar posar llum a la foscor, com diria en Carles, encara que mentrestant només fos llum a l'abast dels més rics.
Mentrestant, i aprofitem-ho abans no s'enfili encara més. A gaudir-ne. Que la llum dels píxels sigui amb vosaltres.
Salutacions
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada