Una altra GAC antiga, probablement de les primeres sèries, de mitjans o finals dels anys 60... en el moment o poc després que Mobylette y GAC decidissin pedalar junts.
Bé, tot això són suposicions ja que no he trobat més informació que algun catàleg mal pixelat en anuncis internàutics en els que no figura cap data d'edició, només la denominació numèrica del model: modelo 50523.
Sortosament la bicicleta estava en molt bon estat de conservació i després de restaurar-la de dalt a baix n'ha quedat un excel.lent testimoni de la indústria eibarresa d'aquella dècada de creixement progressiu.
Les bicicletes plegables per oci amb rodes petites lògicament es devien desenvolupar una mica abans en països més al nord no encallats per dictadures com aquí, però tard o d'hora els cotxes familiars i els temps de vacances també van arribar a la península, i amb ells la demanda de carregar-hi la bici i gaudir-ne lluny de casa. La reducció d'espai és el perquè d'una bici plegable.
En moltes peces hi trobem les sigles GAC gravades, el que demostra com la mateixa fàbrica ho feia pràcticament tot, exceptuant poques coses, la cadena Iris, els llums Rinder, els pedals Notario segurament, encara que sense el logo... els neumàtics i càmeres d'aire també semblen originals del moment, de la fàbrica de Firestone, que no se on estava situada, però als catàlegs es veuen completament blancs, així que no està clar. Això si, vaig haver de substituir el llum davanter i les càmeres ja que una va rebentar i l'altre tenia la vàlvula fotuda, i fundes i cables, clar, com pràcticament sempre. La resta està tot d'origen.
En fi, prou xerrameca, disfruteu les fotos! 😉
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada