12 de març 2013

Periodisme vintage: Pinarello Olimpic vs MBK Super Record

 Prova comparativa de les bicicletes d'en Perico Delgado i l'Stephen Roche,  a punt per disputar el Tour de França de 1989.
De la revista BICISPORT, el num.3, juliol de 1989.

En aquells moments ja s'havien consolidat els cables de frens amagats per la funda del manillar, però encara no tothom feia servir els pedals automàtics. En Roche va ser dels últims clàssics dels clips i corretges.

Aquell Tour és dels més mítics, amb en Perico perdent una minutada pel "despiste" del pròleg, o en Fignon perdent el Tour per... 8 segons!! a la contrarellotge final de Paris, on en Lemond va volar amb  la seva aerodinàmica estratosfèrica  per enfilar-se dalt de tot del podi (casc aero i... manillarg de triathlon! mai vist abans en ciclisme). Aquell dia va significar un abans i un després per les cabres de contrarellotge.

Algunes de les màquines professionals del moment eren aquestes dues d'avui.
L'acer dominava el pilot, però Vitus i Alan amb l'alumini també hi eren, així com el carbono de les Look... o de les TVT, sovint decorades amb calques d'altres fabricants i utilitzades com a mercenaries a sou del millor postor...( observeu la foto d'en Perico i la "TVT con piel de Pinarello" al Tour del 88 )
 ;-)

Era una bona època, amb un carta molt variada.
Un altre dia pujaré quelcom de TVT, però avui doble ració de Columbus i Campagnolo, clássica pasta italiana. Bon profit!





2 comentaris:

  1. Gracias por subir este artículo y compartirlo con todos. Siempre me he preguntado si esconder los cables dentro de la cinta del manillar es sólo por estética o influyen otras razones como la aerodinámica.

    Salut i salutacions!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Básicamente era una mejora aerodinámica, y también algo de aligerar en peso, por el menor recorrido de cable y funda, y la voluntad de mejorar la fricción entre cable y funda (cosa que no siempre se conseguía cuando se "obligaba" a las fundas).
      En caso de caidas masivas, cuando se amontonan bicis y ciclistas, también era mas rápido el desenganche colectivo y menor el factor "averias del cableado".

      Estética no tanto, al menos en principio, ya que esas novedades tan visuales normalmente no gustan a primera vista, se ven raras y tardan un tiempo en acceptarse como "bonitas".
      En este caso influye primero y con mas fuerza el efecto sorpresa, de "novedad", aprovechado por los fabricantes por su interés comercial, al haber descubierto una nueva veta de oro en el mercado mundial.
      No fué una moda pasajera. Al igual que con los pedales, era una mejora tecnológica evidente. Y se quedó.

      Salut!

      Suprimeix