El quadre és l'esquelet de la bicicleta. Distribueix i determina la posició en l'espai de tots els components, frens, rodes, tijes,canvis, pedalier... També les posicions del seient, manillar i pedals, queden en bona part determinades per la forma del quadre.
Totes aquestes mides i proporcions, les qualitats del material utilitzat, la tècnica de construcció..., conjuntament amb el pes i dimensions del ciclista, són l'essència que condiciona el comportament i aptituds d'una bicicleta. L'estabilitat, l'equilibri, la resistència, l'efectivitat, la comoditat, la funcionalitat... són alguns dels factors que en resulten en més o menys fortuna. Allò dels pros i contres.
També hi ha el factor estètic, pintura, gràfics i acabats, que varia segons la moda dels temps, i que manifesta la relació entre la "persona amb bicicleta" i la seva societat. De fet, l'augment de l'afició a la bicicleta en l'actualitat ve d'això mateix, crec. D'aguna manera, la pròpia bicicleta és un mitjà de comunicació. Però avui va de tècnica, no pas d'expressió artística + ciències de la comunicació.
En els primers mesos de la revista BICISPORT hi ha 4 reportatges referents al quadre de la bicicleta, escrits per en Carlos Arroyo, i que republico aquí doncs són uns documents molt didàctics i interessants. Tingueu en compte que corre 1989. És "tècnica retro", un nou tag (i pàgina) a bicinova2 .
Los cimientos de la Bici ( BICISPORT nº 5, setembre 1989 )
Análisis de materiales ( BICISPORT nº6, octubre 1989 )
to be continued...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada