Ja fa bastant temps que tinc aquesta vella bici per casa ( fotos 29 abril 2011), i malgrat la meva intenció de restaurar-la jo mateix, he canviat d'opinió. La vendré així, tota per restaurar, ja que no tinc tot el temps, i no és una bici que un cop restaurada me la vulgui quedar, ni pugui, doncs tampoc tinc tot l'espai.
I també la venc així, encara tota per fer, perquè és probable que interessi a algú com a projecte propi, dedicant-li tota l'atenció i l'interés que la bici mereix.
Com a iniciació, hobby, pasatemps, inversió... arreglar una bici atrotinada pot aportar valors positius, edificants i engrescadors. Molts factors que una bici ja arreglada no pot aportar de la mateixa manera, ja que el procés d'utilitzar i mantenir una bici al llarg dels anys és una cosa, però reconstruir i tornar a fer funcionar una bici abandonada és un procés ben diferent, amb un abans i un després com a parèntesis en el temps, tant de la bici com del qui la restaura.
A descobrir.
Tot i que la primera impresió al veure-la és de que no té remei, de que l'òxid ha guanyat la partida, i de que només serveix per llençar al riu... hi ha una manera de saber si la bici és viva o no: agafar 4 eines i començar a desmuntar coses.
Es tracta de descobrir el màxim de problemes que tingui la bici, valorar totes les possibles solucions i pensar en resultats finals al nostre abast, tant econòmicament, com tècnicament,com estèticament.
Sorprenentment aquesta BH està bastant bé de mecànica.
En aquest post a bicinovabackshop hi ha moltes fotos de les peces desmuntades i el procés de valorar el seu estat: http://bicinovabackshop.blogspot.com.es/2013/03/bh-gacela-para-restaurar.html
He desmuntat tot el necessari per encabir la bici en una capsa de menys de 100cms, per poder enviar per Correos.
- El quadre està ben alineat, sense cops ni doblegades.
- Rodes, bieles, transmissió, pedals... tot gira correctament. Cal netejar i ajustar tota aquesta part però no és necessari substituir res. Els neumàtics poden servir. Les llantes semblen el més oxidat.
- Els frens de varilles estan molt rovellats i falta el de davant (que va anar com a donació a la BH de JV)
- El més ràpid i pràctic per solucionar el tema frenada seria comprar un nou joc de varilles i pastilles de frens, el manillar serveix perfectament.
- El seient i el manillar entren i surten sense problemes.
- Els parafangs tenen algunes zones amb molt òxid.
- Per restaurar la bici de manera elegant convindria decapar i repintar el quadre, la forquilla i el protector de cadena, pintar filetejats i colocar calques noves (a Reciclone n'hi han d'aquest model).
- Algunes peces com llantes i parafangs segurament s'haurien de niquelar o cromar de nou.
- Una altra opció podria ser conservar l'aspecte deteriorat, a mode rat style... jajaja... però aquesta vegada no ho decidiré jo.
VENUDA, la subasta va pujar a 42,5 €.
La bici ja anat cap a Madrid.
Gràcies T.!
Ja no, vist el nul interés per la segona bici, la Olympia de varilles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada