Fa dos anys en Dani va rescatar de les golfes una vella Rabasa Derbi de carretera, amb 10 marxes i rodes de 650 (crec recordar que havia estat del seu pare).
Aleshores, estiu del 2012, la vam ressucitar i convertir a single speed, tot eliminant la pintura (steel style). Era una bici sense marxes molt útil i pràctica, com a commuter bike, o per fer rutes per terrenys poc ondulats.
Aquest passat estiu però, li hem tornat a posar marxes, muntant un pinyó de cinc corones (un 14-28 d'una mtb infantil) i un doble plat (42/52), i muntant també un porta-alforges, de manera que ara la bici ha guanyat en possibilitats i comoditat per fer rutes més variades i distàncies més llargues.
Amb els neumàtics gruixuts, a més a més, les pistes sense asfaltar no són un impediment.
Els canvis instal·lats són uns Sachs Huret, amb unes bieles Solida, pedals Olimpic 64, clips plàstics i corretges AGPA. Les manetes de frens són les Weinmann que encara té en venta Reciclone, però els ponts són Olimpic (això és perquè la forquilla original de 650 era inservible i la vam substituir al 2012 per una de 700, i aleshores els ponts de fre Weinmann no eren prou llargs de potes).
Les rodes són de mida 650B, amb llantes noves d'alumini.
Per adaptar un porta-equipatges a una bici sovint fa falta pensar alguna estratègia, segons siguin les dimensions del quadre, el porta-equipatges i de com estiguin distribuits els punts d'unió.
Aquí una pletina de fusta va solucionar el problema de manera pràctica i efectiva.
Aquesta bici és un altre exemple de com recuperar una vella bicicleta atrotinada (molt, tot i que ara no trobo les fotos de l'abans), però també un exemple de com anar adaptant la bici cap a una utilitat concreta, segons cada època.
En Dani ja hi ha anat fent sortides, a més de muntar-hi un preciós seient Brooks.
Aquí algunes fotos de la bici in situ.
Gràcies Dani.
Bones rutes i a cuidar i disfrutar de la bici, i el paisatge!
Gràcies a tu David. Aquí es noten les mans d'un gran mestre...!!!
ResponElimina