16 de març 2022

- AUTOMOTO SPECIAL POLY (1ªpart)

 


I seguim de nou amb una bicicleta molt antiga. Una vella Automoto, dels anys 40's o 50's, segons el tipus de headbadge (la placa o logotip frontal). Quadre de dona amb rodes de mida 650B i canvi de velocitats de tres marxes. Una Velo de Ville, com en diuen a França.
La bici va aparèixer així tal i com es veu en un mercat d'antiguitats i trastos, bastant sencera però molt abandonada i amb un problema amb el tub del seient, que estava una mica torçat a l'altura de la unió amb el racord del tub diagonal superior, com si algun pes massa extra hagués pujat al seient.
Malgrat això no se'n troben cada dia d'Automotos en aquests mercats així que no vaig dubtar d'endur-me-la cap a casa per mirar de restaurar-la algun dia.

Finalment li va tocar el seu torn i amb molta paciència sense pressa va tornar a revifar amb èxit. 
Aquí les fotos de l'abans:





















 

Aquí es veu el problema estructural que tenia. Per sort el punt de torsió era molt concret i una vegada totes les peces desmuntades, "l'operació retorn" va ser més fàcil del que pensava abans de començar.  No recordo exactament com ho vaig fer, ja fa tres anys, però crec que amb un fustot per dins els dos triangles de darrera, com si for un carret de roda i un gat hidràulic allà i apuntant exactament en direcció al racord lesionat... uns pocs crick-crick  i l'operació va funcionar. Caldria veure si després amb la bici rodant aguantaria o no. Però per comprovar-ho calia refer la bici, extirpar tot l'abandó que com una crosta multiforme estava enganxada arreu, en forma de pols, de grassa seca, òxid i bruticia de tota mena...  


               













Malauradament no tinc gaires fotos del despiece . En el proper post mostraré la bici com va quedar al final.
 I per si voleu investigar una mica sobre la mítica marca del trèvol, aquí un parell d'enllaços interessants:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada